English

GoogleRSS סרטון תדמיתצור קשר

הדפסה דוא''ל

"אני מאמין" של מכללת ליפשיץ

א.       מכללת ליפשיץ צמחה וצומחת מתוך רצון לחזק את האווירה החינוכית-התורנית בארץ על ידי שילובם של בני תורה בעלי אישיות מחנכת ובעלי יכולות מתודיות גבוהות בתחומים של מקצועות חול מסוימים שחשיבותם למערכת החינוך רבה במיוחד.

ב.       המכללה מאפשרת לימודים שבסופם יזכה הבוגר לתואר ולתעודת הוראה, שישמשו לו כרטיס כניסה חשוב להוראה ולהשתלבות במערכת החמ"ד על כל תחומיה,  בהתמחות משולבת של לימודי קודש וחול.

ג.        בוגרי המכללה ישמשו מחנכים ומורים מקצועיים.  השילוב הזה יתרום להתפתחותם כמנהיגים חינוכיים בעלי השפעה על ערכי החינוך בבית הספר.
המכללה מעודדת פיתוח עצמי ופיתוח חברתי של לומד משכיל ובעל עולם רוחני תוסס וחווייתי.

ד.       מתוך אמונה ש"דרך ארץ קדמה לתורה", שואפת מכללת ליפשיץ לטפח את עבודת המידות בקרב התלמידים באמצעות יחס אישי ואכפתיות מצד הצוות שהם בסיס  להשגת מטרה זו.

ה.       שאיפת המכללה היא לחנך בוגרים ציוניים יראי שמים המקפידים במצוות, המחוברים לתורה, לארץ ישראל ולמדינת ישראל והרואים חשיבות מיוחדת בהשתלבות בכל מערכות החיים של העם היהודי בארץ ישראל ובהושטת יד לעם היהודי מחוץ לארץ ישראל. מתוך אמונה שגאולת ישראל נועדה להוות אור לעולם כולו, שואפת מכללת ליפשיץ לפתוח לתלמידים פתח להיכרות עם העולם הרחב, עם יְפי הבריאה ועם חידושי האנושות ולטעת בהם את הרצון להפוך את מדינת ישראל לחברת מצליחה ומוסרית המפיצה אור לעולם כולו.

ו.        המכללה רואה בתורה "תורת חיים" ולכן הלימוד בה רלוונטי ונובע מתוך בחירה פנימית והוא בעל משמעות מעצבת בעבור התלמידים.

ז.        הסקרנות הבריאה, רוחב הדעת והרצון ללמוד ולהתפתח הם אבני יסוד בגישת סגל המורים במכללה, ומגמתם ליצור אווירת למידה שתרווה סקרנות ורצון לרכוש דעת.

ח.       הרצון והיכולת להוביל ולהשתלב בחברה הם מאבני היסוד של תפיסת מכללת ליפשיץ ועל כן מטרתה לפתח את כישורי עבודת הצוות, ההנהגה, יכולות הביטוי בעל-פה ובכתב של התלמידים הבאים בשעריה ויצירת חברת מופת שחברים בה כל מרכיבי הקהילה: התלמידים, צוות המורים והנהלת המכללה.

ט.       במכללת ליפשיץ מקבלים התלמידים כלים מתודולוגיים לחשיבה דינמית בתחומי הידע השונים מפי חברי סגל מן המעלה הראשונה, התורמים מרוחם לתכניות הלימודים ומעצימים את תלמידיהם בהענקת ידע מקצועי במיטבו.

י.        המכללה עושה ככול שבאפשרותה כדי להנעים, להקל, להעצים ולמנף את התלמידים, בתוך התחשבות אף  בלומדים בעלי צרכים מיוחדים, כדי  להעלות את איכות מערכת החינוך בארץ בתוך שמירה קפדנית על חיי תורה ומצוות מחד גיסא, ורמה מיוחדת וגם ייחודית בלימודי החינוך והיהדות מאידך גיסא.

יא.      המכללה הדתית האקדמית ליפשיץ  מתנהלת כמוסד תורני מובהק מאז היווסדה. יסוד זה הוא בסיס של כל הלימודים בה ונותן את אותותיו הן בתוכן הלימודי והן באופי הלימודי. לדוגמה לימוד התנ"ך במכללה מתקיים על יסוד שלושה מרכיבים – המרכיב ההלכתי, המרכיב המחשבתי והמרכיב הפרשני בתוך התמודדות אינטלקטואלית, מעורבות אמוציונלית והזדהות אידיאולוגית של הלומדים בה.

יב.     המכללה בונה מדי שנה בשנה מערכת לימודים אקדמיים פורייה ומשגשגת, בתוך הקפדה על מצוינות. החינוך למצוינות הוא אחד הכלים להשבחתה של החברה והמדינה ומכללת ליפשיץ מהווה רק חלק מהמאמץ הלאומי הכולל ליישומו. במרכז העשייה האקדמית של המכללה עומדות מטרות ערכיות וחברתיות הרואות בכל סטודנט וסטודנטית אדם לומד, אכפתי ומעורב, החש תחושת שייכות ואחריות חברתית.

יג.      המכללה שואפת להצמיח בוגר מכללה רחב-אופקים, מודע ליכולותיו, המגבש זהות אישית תוך היכרות עם עצמו, עם סביבתו ועם הכוחות הטמונים בו.

יד.     מכללת ליפשיץ מכשירה את הסטודנטים להתמודדות אמִתית ובוגרת עם האתגרים העומדים בפניהם ומקדישה תשומת לב לצרכים האישיים תוך הכנת בוגרי המכללה לקראת היותם אנשי חינוך מן המעלה הראשונה.

טו.     במכללה אנשי סגל המקפידים על שיתוף פעולה ועל רצון לשמר את העשייה האקדמית של השנים הקודמות ולחדש עשייה הן בהיבט המערכתי והן בהיבטים שונים של הוראה ולמידה.

טז.     כמוסד אקדמי, מייחסת המכללה חשיבות רבה לעידוד מחקרים בקרב סגל ההוראה. העידוד נעשה הן בפן החומרי והן בעזרה בפרסומם בבמות שפיטות. זאת מתוך ציפייה ליצור סגל חוקר ברמות האקדמיות הנאותות.

יז.      המכללה רואה בלימודי התואר השני את המסגרת לצמיחתה של ההנהגה החינוכית של חברת החמ"ד, הן בפן האקדמי-תורני והן בפן הפדגוגי-מִנהלי. לכן היא מפתחת את תחום הלימודים הזה כל העת כדי לקדמו למרכז ללימודים מתקדמים ראוי לשמו.

יח.     המכללה רואה חשיבות רבה בתרומה לציבור המחנכים ולקהילה ולכן היא מציעה לימודי תעודה במגוון רחב של נושאים במסגרת המחלקה לפיתוח מקצועי בתוך הקפדה על רמת לימודים אקדמית גבוהה.